spelpausspelgransersjalvest
break
24 tim paus
pokercasinosports
pokercasinosports

Kort: Obehöriga eller dubbla debiteringar på kontoutdrag

Om du ser en debitering för ett nekat insättningsförsök eller en dubbel debitering för samma transaktion på ditt utdrag för kortet, kan det vara ett reservationsbelopp som kortutgivaren tagit ut.

Vad är ett reservationsbelopp?

När du gör en insättning tar kortutgivaren först ut ett reservationsbelopp för att försäkra sig om att du har tillräckligt med pengar för transaktionen.

Dessa belopp kan tas ut både för nekade och godkända transaktioner (i form av en en dubbel debitering). När din insättning godkänns debiteras beloppet från ditt kort, men du kan eventuellt hitta en andra debitering på samma belopp på ditt kontoutdrag. Den andra debiteringen är pengarna som först sattes undan som reservationsbelopp. Dessa pengar bör sättas tillbaka automatiskt inom 10 arbetsdagar, så att du bara har en debitering per insättning.

Beroende på kortutgivaren kommer reservationsbelopp vanligtvis att krediteras tillbaka automatiskt inom 10-30 arbetsdagar. Kontakta din bank eller kortets utgivare för att bekräfta deras policy för reservationsbelopp.

Vad ska jag göra för att få tillbaka mina pengar?

Om debiteringen kvarstår på ditt kontoutdrag i mer än 10 arbetsdagar från den nekade transaktionen:

  • Skicka oss en skärmdump eller ett digital foto av ditt kontoutdrag.
  • Se till att utdraget visar den oauktoriserade debiteringen och alla transaktioner från den dagen fram till dagens datum.

Om debiteringen handlar om ett reservationsbelopp och fortfarande syns på ditt kontoutdrag efter tio arbetsdagar efter datumet då den togs ut:

  1. Kontakta din kortutgivare och be dem bekräfta att transaktionen är slutförd.
  2. Om så är fallet, begär ett ‘Acquirer Reference Number (ARN)’ för transaktionen.
  3. Skicka oss det referensnumret (ARN) samt en skannad kopia eller skärmdump av ditt kontoutdrag. Kontoutdraget måste visa alla transaktioner från en dag före transaktionen fram till dagens datum.

När vi får denna information kan vi granska ärendet vidare via vår betalningsleverantör.

Kom ihåg att vi inte kan starta en granskning av ärendet med dem innan 10 arbetsdagar har passerat.

Om dina insättningsproblem med kortet fortsätter bör du testa en av de övriga insättningsmetoder som finns tillgängliga i kassan.

Viktigt:

Om ditt kontoutdrag visar hela ditt kortnummer eller kontonummer, maskera då detta på bilden innan du skickar den till oss. Om du inte gör det kan vi inte behandla dokumentet och måste istället radera det. Exempel:

  • För kortnummer, ersätt alla tecken utom de sex första och fyra sista med asterisker, t.ex. 444444******4444.
  • För andra nummer, ersätt alla tecken utom det första och de fyra sista med asterisker (t.ex. 7*****7777).
  • För IBAN, ersätt alla tecken utom de två första bokstäverna och de fyra sista siffrorna med asterisker (t.ex. XX******************1234).

Tyckte du att den här artikeln hjälpte dig?


Hittar du inte det du söker?