Om du ser en debitering för ett nekat insättningsförsök eller en dubbel debitering för samma transaktion på ditt utdrag för kortet, kan det vara ett reservationsbelopp som kortutgivaren tagit ut.
När du gör en insättning tar kortutgivaren först ut ett reservationsbelopp för att försäkra sig om att du har tillräckligt med pengar för transaktionen.
Dessa belopp kan tas ut både för nekade och godkända transaktioner (i form av en en dubbel debitering). När din insättning godkänns debiteras beloppet från ditt kort, men du kan eventuellt hitta en andra debitering på samma belopp på ditt kontoutdrag. Den andra debiteringen är pengarna som först sattes undan som reservationsbelopp. Dessa pengar bör sättas tillbaka automatiskt inom 10 arbetsdagar, så att du bara har en debitering per insättning.
Beroende på kortutgivaren kommer reservationsbelopp vanligtvis att krediteras tillbaka automatiskt inom 10-30 arbetsdagar. Kontakta din bank eller kortets utgivare för att bekräfta deras policy för reservationsbelopp.
Om debiteringen kvarstår på ditt kontoutdrag i mer än 10 arbetsdagar från den nekade transaktionen:
Om debiteringen handlar om ett reservationsbelopp och fortfarande syns på ditt kontoutdrag efter tio arbetsdagar efter datumet då den togs ut:
När vi får denna information kan vi granska ärendet vidare via vår betalningsleverantör.
Kom ihåg att vi inte kan starta en granskning av ärendet med dem innan 10 arbetsdagar har passerat.
Om dina insättningsproblem med kortet fortsätter bör du testa en av de övriga insättningsmetoder som finns tillgängliga i kassan.
Viktigt:
Om ditt kontoutdrag visar hela ditt kortnummer eller kontonummer, maskera då detta på bilden innan du skickar den till oss. Om du inte gör det kan vi inte behandla dokumentet och måste istället radera det. Exempel: