24 tim paus
Brand icon pokerBrand icon casinoBrand icon sports

Information och vanliga frågor om vår svenska licens

Vi är glada att kunna meddela att vi har nya versioner av vår datorklient och våra appar, då vi nu förbereder lanseringen av en lokalt licensierad produkt i Sverige. Alla spelare som bor i Sverige måste flytta till den nya versionen av vår datorklient och våra appar, som erbjuder samma fantastiska funktioner som du har idag.

Att flytta ditt konto är enkelt och om du har några frågor borde du kunna hitta svaren nedan.

Flytten till den nya plattformen startar i slutet av december 2018.

Logga bara in på ditt vanliga Stars-konto och följ instruktionerna på skärmen för att flytta ditt konto.

iOS-användare måste gå till en av våra webbsajter – PokerStars, PokerStars Casino, BetStars eller Full Tilt – och följa dessa snabba steg:

  1. Logga in på ditt Stars-konto via den webbsajt du har valt
  2. När du loggar in kommer du att få se en migrationsguide automatiskt
  3. Klicka den gröna knappen när du ombeds göra det, så flyttas ditt Stars-konto till den nya svenska plattformen.
  4. Följ instruktionerna i nästa fönster för att börja spela. Använd dina existerande inloggningsuppgifter för Stars-kontot när du ombeds

Ja, flytten är obligatorisk för alla som bor i Sverige och innehar ett Stars-konto. Om du inte bor i Sverige och har blivit ombedd att flytta ditt konto, kontakta kundtjänst med dina adressuppgifter.

Nej, om du bor i Sverige och har ett Stars-konto måste du flytta ditt konto.

Processen borde bara ta några minuter. Du behöver bara logga in på ditt vanliga Stars-konto och följa instruktionerna för att flytta det.

Ditt Stars ID och lösenord kommer inte att ändras. 

Vid flytten kommer alla dina saldon i olika valutor att slås ihop till USD. Eventuella StarsCoin kommer att krediteras ditt konto som pengar. Dessa kommer att vara tillgängliga så fort flytten är slutförd.

Tyvärr kommer inte Stars Rewards att vara tillgängligt för spelare i Sverige till en början. Öppna alla dina kistor innan du utför flytten, annars stoppas processen och du kan få begränsad tillgång till vår klient och våra appar. Eventuella StarsCoin kommer att krediteras ditt konto som pengar.

Ja, det finns scenarier där du måste agera för att slutföra flytten (som är ett krav för fortsatt spel). Dessa är:

ProblemLösning
Du har ett pågående uttag Vänta tills det är slutfört (upp till 48 timmar) eller avbryt uttaget via ‘Kassa’ > ‘Pågående uttag’, och genomför sedan stegen under 'Hur flyttar jag mitt konto?'
Du har stängt av dig själv från spel Vänta tills din frivilliga avstängning är över och genomför sedan stegen under 'Hur flyttar jag mitt konto?'
Du har negativt saldo Kontakta kundtjänst för hjälp
Du är anmäld till en pokerturnering Spela färdigt alla pågående turneringar och avanmäl dig från kommande turneringar
Du deltar i ett cash game Avsluta spelet innan du slutför processen

När ditt konto har öppnats måste du verifiera det för att kunna spela om riktiga pengar. Det finns två sätt att verifiera ditt konto:

  1. Via BankID

När du skapar ett konto för spel med riktiga pengar blir du ombedd att använda BankID och fylla i dina personuppgifter. Om det lyckas är din kontoverifiering klar.

OR

  1. Genom att skicka en kopia av din legitimation och dokument som bevisar var du bor

Om du inte har ett BankID eller inte lyckas genomföra verifieringen via BankID, kan du försöka med manuell verifiering. Du måste först fylla i registreringsformuläret och sedan följa instruktionerna på skärmen. Skicka oss en kopia av en statligt utfärdad fotolegitimation med personnummer, och bevis på din adress i Sverige.

Du kommer att ha tillgång till samma spel och funktioner som du använder idag, för alla våra produkter. Du kommer även att fortsätta spela mot samma spelare - spelarpoolen förändras inte.

Du kommer att kunna sätta in och ta ut i svenska kronor (SEK), och kan även ha pengar i amerikanska dollar (USD) på ditt konto.

Det är spelarens ansvar att följa de lagar och regler som gäller i Sverige. Då varje persons situation är unik är det omöjligt för oss att ge någon information till individer angående detta. För mer information rekommenderar vi att du pratar med en advokat eller revisor.

Nej. När du har flyttat över till den svenska plattformen kan du inte längre använda ditt Stars-konto för att köpa in dig till live-event. Ditt saldo kan endast användas för att spela online.

Notera: utbetalning av prispengar från livepokerevent till ditt Stars-konto är inte heller tillåtet.

Ja, absolut. Du kommer inte att skiljas från den globala spelarpoolen som du spelar med nu.

Kanske inte. Lagarna skiljer sig mellan olika länder så lokala regler kan begränsa din tillgång till våra produkter när du är utomlands.

Nej, i enlighet med svenska regler får inte spelare från Sverige skicka och ta emot överföringar av pengar.

Det finns ett antal nya funktioner för ansvarsfullt spelande tillgängliga:

  • Alternativ för insättningsgränser kommer att gå från bara per vecka till per dag, vecka och månad. Dessa gränser är nu obligatoriska, i enlighet med svenska regler. Alla existerande gränser kommer att nollställas i och med flytten. Du kan sätta dina gränser igen när flytten är genomförd.
  • Tidsgränser för sessioner introduceras.
  • Spelare kommer att kunna svartlista sig själva nationellt från alla operatörer.
  • Spelare kommer att ombes göra en självutvärdering då och då.

Ja, du kan ladda ner klienten för PokerStars.se och använda alla funktionerna i den nya versionen. Ladda bara ner datorklienten eller appen och logga in på ditt Stars-konto med dina vanliga kontouppgifter.

Enligt de svenska reglerna kan svenska spelare endast ha ett konto på den nya .SE-licensen. Svenska konton på .ES kommer att stängas och kontoinnehavarna kommer att ombes ta ut sina tillgångar.

Nej, detta ändrar inga regler som rör våra bord och spel. Du kommer att fortsätta vara en del av samma globala spelarpool så med hänsyn till andra spelare måste vi be dig att bara använda engelska vid borden (såvida inte andra språk specifikt listas som godkända för bordet/turneringen).

Du får gärna kontakta kundtjänst när som helst – vi finns här för att hjälpa dig!